Firmy transportowe – Nadchodzi spotkaj w transporcie drogowym?

Firmy transportowe – Nadchodzi spotkaj w przewozie drogowym? Jak prognozują analitycy, w najbliższym momencie może zajść zmianom branża transportu drogowego a pewnie wystąpić spotkaj we postępie w tej tak branży. Dlaczego? Na ostatnie badanie stara się odpowiedzieć Paweł Kowalski z Banku Pekao, który przygotował raport pod tytułem „Nadchodzi czas zawirowań”. Wzrosty, jednak lub na długo? „Polska branża transportu oraz logistyki w 2018 roku wygenerowała 134 mld PLN wartości dodanej brutto (WDB), co stanowiło ponad 7% całkowitej WDB wytworzonej w własnym regionie”. Mamy stałą pozycję lidera w transportowego w Europie. Jednakże raport dokonany przez Bank Pekao pokazuje, że forma taż może zajść zmianie. Wyzwania technologiczne i zmiany legislacyjne sprawiają, że umiemy nie nadążyć za modnymi trendami i wymaganiami. Do ostatniego powstaje jeszcze Brexit, jaki potrafi szybko namieszać w europejskiej logistyce.
Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka
Jak obecnie wygląda rynek samochodowy w Polce? We wspomnianym raporcie znajdziemy szczegółowe informacje. „Ponad połowa zakupów w naszych firm transportowych i logistycznych generowana jest poprzez drogowy transport towarowy. Dalsze 25% przypada na realizacja magazynową i utrzymującą transport. Oba segmenty razem płacą za 77% przychodów całej branży. W minionych 10 latach ich udział zwiększył się o 12 pkt proc., a suma obrotów wzrosła około dwukrotnie”. Warto i dodać, że części transportowo-logistycznej w własnym świata działa około 155 tys. podmiotów, zatrudniających ponad 800 tys. osób. W 2018 roku podmioty te osiągnęły łączne przychody ok. 275 mld PLN. Wynosząc od 2005 roku ich zakupy rosły średnio o 8% rocznie. W transportach towarów góruje transport drogowy także bierze on nic większą korzyść nad innymi – kolejowym i rzecznym. Ponad 85% artykułów w własnym świata dostarczana jest lądem. Gra tym nasze firmy obsługują blisko jedną trzecią pracy przewozowej wszystkich ciężarówek zarejestrowanych w terenach UE. Logistyka oczami eksperta Paweł Kowalski, specjalista z Banku Pekao, jaki stanowi autorem raportu mówi: „Niezależnie od sukcesów, jakie branża transportowa odniosła w dzisiejszych latach, należy ona do ostatnich rynków gospodarki, które bardzo odczują zmiany zachodzące w lokalnym oraz międzynarodowym otoczeniu regulacyjnym, gospodarczym i technologicznym. Niektóre spośród nich uważają zapewnij rewolucyjny cel także mogą znacznie wpłynąć na warunki gry. Co ważne, z faktu widzenia własnych firm niekoniecznie będą to wariacji na łatwiejsze”. Jakie zagrożenia żyją przed naszymi przewoźnikami? Jak mawiają analitycy nasi przewoźnicy obawiają się przede każdym pakietu mobilności i polityki środowiskowej, która preferuje przewozy kolejowe kosztem transportu drogowego. Takie zjawisko mogą zahamować rozwój towarowych przewozów drogowych. Kolejny fakt to zabiegi kadrowe. Mniej jest profesjonalnych pracowników, którzy również posługują się językiem angielskim, który reklamowany jest poprzez większą grupa branży. Dodajmy do ostatniego przemianę technologiczną, która dostarcza nowe silniki, albo same pojazdy autonomiczne. Rozwiązania te będą dogodne dla samych przewoźników, jednak obecnie nie dla kierowców. Paweł Kowalski dodaje: „Mimo tych podstawowych wyzwań w najbliższych latach polska branża transportowa odnotuje wzrost popytu na proste usługi. Nasze prognozy makroekonomiczne uważają na stosunkowo łagodny przebieg spowolnienia gospodarczego oraz utrzymanie kilkuprocentowego tempa wzrostu wymiany handlowej. Ważne jest zarówno umacnianie przez Polskę roli regionalnego hubu tranzytowego. Wszystko dzięki rozbudowie infrastruktury, szczególnie wzdłuż prowadzących przez państwie Polski korytarzy TEN-T i trasy Via Carpatia”. Scenariusze optymistyczne Jak zapewnia za raportem Puls Biznesu „w dobrym scenariuszu obroty własnych spółek z części transportowo-logistycznej mogą do 2030 r. być o 4-5 proc. rocznie. To wprawdzie o około połowę wolniej niż w mijającej dekadzie, ale autorzy raportu wskazują, że jest zatem istotna przestrzeń do rozwoju”. Aby przecież tak się stało musimy przystosować się do części i administracji publicznej oraz nadchodzących, nowych warunków ekonomicznych i społecznych. Gdy jednakże nie przygotujemy się na ostatnie zmiany, toż prawdopodobnie się okazać, że dynamika wzrostu będzie grubsza i wyniesie około 2 – 3% rocznie. Czy umiemy się zabezpieczyć przed tego modelu zmianami? W raporcie pokuszono się o różne analizy i scenariusze, które pokazują zmiany na zbycie logistycznym. Transport samochodowy wtedy nie tylko firmy kurierskie, albo też brokerzy kurierscy. To oraz firmy spedycyjne, a i przewoźnicy, którzy oferują kursy dla rodzin i jednych osób. Warto pokusić się o analizę całego dokumentu, bo składa on rzecz z wyższej perspektywy. Sprawdź na Kiedy wysłać przesyłkę kurierem DPD

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o